WAŻNIAKI

 

WAŻNIAKI

 Ważniaki 2019-2020

 

mgr Krystyna Kompanowska

mgr Joanna Łomaszewicz

Salowa

Lilianna Baranowska

 

 

 

 

 

Aktualności naszej grupy

Wakacyjna podróż pociągiem

Wysłuchanie fragmentu  utworu ,, Cztery pory roku” A Vivaldiego ,,Lato”  https://www.youtube.com/watch?v=Tq1I4qD6h8U

Obejrzenie filmu „Pociągi dawniej i dziś” https://www.youtube.com/watch?v=WMRu98vy9Co

Rozmowa na temat obejrzanego filmu. Jakie są pociągi? Jak wyglądają czym się różnią? Jak nazywa się najszybszy pociąg w Polsce?

Praca plastyczno- konstrukcyjna „Pociąg”

https://pracaplastyczna.pl/index.php/srodki-transportu/1081-pociag-2

Zabawa ruchowa https://www.youtube.com/watch?v=EuCip5y1464

To są propozycje do pracy  w domu. Wybierzcie to co  jest dla Was ważne.

Grunt to pozytywna atmosfera do pracy z dzieckiem i WASZ wspólny czas.

Okoliczne atrakcje 

Ełcka kolej wąskotorowa –oglądanie filmu, rozmowa na temat  okolicznych atrakcji  https://www.youtube.com/watch?v=VEXwLHYwCts

 

Smaki, zapachy i odgłosy lata

“Za co lubimy lato? “–utrwalenie wiadomości na temat charakterystycznych cech lata, rozwijanie logicznego myślenia. Po czym poznajemy, że nadeszło lato? Co dzieje się latem w przyrodzie?

Rozwiązywanie zagadek słuchowych – Zjawiska charakterystyczne dla lata.

Ciemno, cicho. Co to będzie? Nagle grzmoty słychać wszędzie. (burza)

Rodzic odtwarza nagranie z odgłosami burzy. Pokazuje obrazki przedstawiające krajobrazy – w czasie ładnej pogody i podczas burzy. R/O pyta, czy dziecko słyszało i widziało burzę; czy wie, jak należy się zachowywać podczas burzy. R/O informuje, na czym polega to zjawisko. odgłos burzy https://www.youtube.com/watch?v=WzWvY44e5sc&fbclid=IwAR02VWsf1uQAwmoz2CCUXUDHpxNfB9MXwfYHlI4oaRltDcLM2Yy_QAtKwFQ

Burzy towarzyszą grzmoty, błyskawice, bardzo silny porywisty wiatr oraz obfite opady deszczu. Przed nadejściem burzy często panuje spokój, jest cicho. Kolorowy most na niebie, co zachwyca dzieci. Zjawia się, gdy deszczyk pada i słoneczko świeci. (tęcza) Rodzic pyta, co to jest tęcza, czy dzieci pamięta, jak powstaje tęcza, jaki ma kształt. Zapoznaje dziecko z tym zjawiskiem pogodowym. Przypomina, że tęcza pojawia się na niebie wtedy, kiedy pada deszcz i świeci słońce. Wówczas promienie słońca załamują się w kropelkach wody. Jakie kolory ma tęcza? Rozwiązywanie zagadek rysunkowych. Pomoce: karton, mazak. Rodzic rysuje na kartonie różne kształty, np. słońce, czereśnię. Dziecko odgaduje, co zostało narysowane. Próbuje sformułować poprawne zdanie związane z rysunkiem. Przykłady wypowiadanych zdań: Latem mocno świeci słońce. Latem dojrzewają czereśnie.

Ćwiczenia https://www.youtube.com/watch?v=9iOLdoHhLpc&fbclid=IwAR1xmnhPJ0OQ1YEEwaD14fCcSpCzbBMOaoMwKyL5QhiFNM29thS-Avq84s0&app=desktop

Zabawa podsumowująca informacje o lecie – Prawda – fałsz. Rodzic wypowiada zdania, dziecko siedzi na dywanie. Jeśli zdanie jest prawdziwe, dziecko wstaje, jeśli fałszywe, siedzi. Przykłady zdań: • Latem trzeba się ciepło ubierać. • Latem pada z nieba kolorowy śnieg. • Latem zwierzęta przygotowują się do zimowego snu itp.

Propozycje dodatkowe

Oglądanie reprodukcji obrazów przedstawiających lato.

Dziecko ogląda reprodukcje obrazów: Włodzimierza Tetmajera Żniwiarki w polu, Winslowa Homera For to be a former’s boy.

Opisuje ich kolorystykę i nastrój. Zastanawia się, z jaką porą roku się kojarzą i jakie oznaki lata przedstawiają.

https://drive.google.com/file/d/1lBRsFcreuMlB2tODq8g89N7z6uF7dffi/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1rYayL9f3H2Zh_PossEtf-leLbEiRjiu0/view?usp=sharing

Rodzic  zapoznaje dziecko ze znaczeniem słowa żniwa.

Żniwa to czas zbioru z pól roślin uprawnych, głównie zbóż, takich jak: żyto, pszenica, owies.

Powodzenia 

Wakacyjne wędrówki

Słuchanie wiersza A. Widzowskiej Wakacje.

Kiedy nam buzie ogrzewa lato,
czas na przygody z mamą i tatą.
Czekają góry, pachnące łąki,
     morze i plaża, konie, biedronki!

Gdy my będziemy się pluskać w rzekach,
przedszkole na nas grzecznie poczeka,
odpoczną w ciszy lalki, zabawki,
     dwie karuzele, miś i huśtawki.

Chętnie wrócimy do naszej pani
z wakacyjnymi opowieściami
o sarnach w lesie, o rybkach w morzu
    i ptasich gniazdkach ukrytych w zbożu.

Będziemy liczyć białe muszelki,
poznamy nowe, ważne literki,
a ten, kto butów sam nie sznuruje,
      w mig się nauczy! Ja już sznuruję

Roz­mowa kierowana na podstawie wiersza.

Co robili Ada i Olek z rodzicami w górach?
– Co robili Ada i Olek z rodzicami nad morzem?
– Dokąd możemy pojechać na wakacje?
– Co się będzie działo w przedszkolu, kiedy my wyjedziemy na wakacje?
– Czego możemy się nauczyć w czasie wakacji?
– Czego nauczyliście się w tym roku w przedszkolu?

Zabawa ortofoniczna Wakacyjna wy­cieczka.

Przed wysłuchaniem opowiadania dzieci wspólnie z rodzicem ustalają, jakie odgłosy wydają: samochód (sz, sz, sz), pociąg (tu, tu, tu), rzeka (plum, plum, plum), ptaki (fiu, fiu, fiu), osa (bzz, bzz, bzz), dzieci (ha, ha, ha), krowa (mu, mu, mu). W trakcie opowiadania dzieci naśladują te odgłosy.
Pewnego letniego wieczoru Ada i Olek wraz z rodzicami ustalili, że następnego dnia wybiorą się na wy­cieczkę rowerową za miasto. Ada aż podskoczyła z radości i od razu pobiegła spakować swój mały, pod­ręczny plecaczek. Włożyła do niego okrągłe jabłuszko, soczystą gruszkę i swojego małego pluszowego misia. Następnego poranka nie trzeba było długo budzić dzieci, bo już z samego rana Olek był gotowy do drogi, a razem z nim Ada i jej mały podręczny plecaczek, a w nim: okrągłe jabłuszko, soczysta gruszka i mały pluszowy miś. Tata wystawił rowery, mama przygotowała kanapki i picie, a dzieci założyły kaski ochronne na głowy, i wszyscy ruszyli w drogę. A wraz z nimi mały pluszowy miś, okrągłe jabłuszko i soczy­sta gruszka. Początkowo jechali ścieżką rowerową przez miasto wzdłuż ruchliwej ulicy. Słychać było szum przejeżdżających samochodów (sz, sz, sz). Zatrzymali się przy przejeździe kolejowym, ponieważ szlaban był zamknięty i właśnie przejeżdżał pociąg (tu, tu, tu). Pojechali dalej wzdłuż rzeki (plum, plum, plum), coraz bardziej oddalając się od zabudowań. Z daleka widać było pole, na którym pasły się krowy (mu, mu, mu). Dalej rozciągała się łąka, przy której rodzina zrobiła sobie postój. Tata rozłożył koc, mama wy­jęła kanapki i picie, a Ada wyjęła z plecaka małego pluszowego misia, okrągłe jabłko i soczystą gruszkę. W oddali słychać było śpiew ptaków (fiu, fiu, fiu) i bzyczenie os (bzz, bzz, bzz). Ada zjadła soczystą gruszkę, a okrągłe jabłko oddała Olkowi. Potem spakowała misia do plecaka i całą czwórką wrócili do domu. Miło było spędzać czas z rodzicami, ale trochę już tęsknili za radosnymi okrzykami swoich koleżanek i kolegów w przedszkolu (ha, ha, ha).
Zabawa ruchowa https://www.youtube.com/watch?v=EuCip5y1464

Proszę powtórzcie piosenki.

Miłego dnia, do zobaczenia już jutro!

Zaproszenie

zap-03-zaproszenie_767

Serdecznie zapraszamy

na zakończenie roku szkolnego

w grupie WAŻNIAKÓW

w dniu 23 czerwca 2020 roku o godz. 16.00.

 

Ze względu na bezpieczeństwo prosimy, aby dziecko uczestniczyło tylko z jednym rodzicem.

Prosimy o zachowanie bezpiecznych odstępów.

Obowiązkowe maseczki dla dziecka również.

 

Projekt-sport

Czego dowiedzieliśmy się o sporcie? Pogadanka podsumowująca wiedzę zdobytą podczas całego tygodnia. Dziecko opowiada o tym, co wie o sporcie. W razie potrzeby  pomagamy, zadając pytania np.: Co to jest sport? Jakie znasz dyscypliny sportowe? Jakie dyscypliny sportowe uprawiamy latem, a jakie zimą? Dlaczego ludzie uprawiają sport? Gdzie można uprawiać sport?

Rozwiązywanie zagadek słownych

Zawodnicy na głowy, czepki zakładają.

Rękami i nogami w wodzie poruszają (pływanie)

 

Zawodnicy grając w piłkę,

rękami ją odbijają i wysoko ponad siatką

drugiej drużynie podają (siatkówka)

 

Wyścig rozpoczęty,

Zawodnicy pedałują,

Bo przed metą finiszują. (kolarstwo)

 

Każdy sportowiec marzy o tym,

żeby zdobyć srebrny lub złoty( medal)

Zabawa ruchowa „Wycieczka rowerowa”. Dziecko leży na dywanie z uniesionymi nogami. Wykonują ćwiczenie „Rowerek”, raz powoli (jazda pod górkę), raz szybko (z górki).

Podaj szarfę – ćwiczenie mięśni brzucha. Dziecko leż na plecach, ręce wyprostuje za głowę. Chwyta w dłonie szarfę( zwinięty szalik lub chustkę). Na hasło „zmiana” powoli podnosi ręce i nogi, wkłada szalik lub chustkę między stopy i powoli opuszcza nogi. Za drugim razem szarfa wędruje w odwrotnym kierunku. Ćwiczenie powtórz 5 razy.

Leżąca ósemka – zabawa ruchowa.

Rozkładamy na podłodze dużą ósemkę ze sznurka. Dziecko na boso chodzi po ósemce, tak aby nie spaść ze sznurka.

Moja olimpiada – rysowanie kredkami. Dziecko rysuje olimpiadę,  to co było najważniejsze, najciekawsze, co najbardziej utkwiło  w pamięci.

 

Zajęcia 22 angielski

ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO 

Oglądanie nagranej lekcji:

https://www.youtube.com/watch?v=Qs0czT71ONw&list=PL1mwR3G4eNc9y8ppZV1-v6mffsqEWn-vS&index=16

Słownictwo do poćwiczenia:

MUMMY-mama

DADDY-tata

LILLY- imię bohaterki cyklu

MAX-imię bohatera elfa

FAMILY- rodzina

CAR- samochód

THE CAR IS BROKEN!- samochód jest popsuty

The Holiday Transport Flash!-utrwalenie słownictwa w zabawie rytmiczno-ruchowej.

Mummy,mummy! Mummy and daddy!   ( popraw włoski, napnij mięśnie)

Go by ..go by.. By car, by car!                      ( udawaj, że kręcisz kierownicą auta i naśladuj dźwięk klaksonu)

A car and a train! A train, a train!              ( obrazuj rękami ruch kół pociągu)

A train and a boat!A boat, a boat!               ( udawaj, że wiosłujesz)

A boat and a balloon! a balloon, a balloon!     ( przyłóż rękę do czoła, rozglądaj się, delikatnie się kołysząc)

 Story 8- konsolidacja i utrwalenie słownictwa przez wysłuchanie historyjki.

Piosenka na pożegnanie.

Projekt-sport

Zagadki pantomimiczne – Sportowe kalambury

Dziecko wybiera jeden przedmiot związany z jednym ze sportów olimpijskich. Następnie
ruchem, gestem i mimiką przedstawia dyscyplinę sportową, w której używa się tego przedmiotu. Rodzic  odgaduje, o jaką dyscyplinę sportową chodzi, np. rakietka – tenis, czepek, okulary – pływanie.

Zabawa dydaktyczna Piłki i skakanki. Klasyfikowanie wybranego sprzętu sportowego.
W pudełku, znajdują się różnego rodzaju piłki (np.: pingpongowe, do koszykówki, do gry w piłkę nożną, w piłkę wodną, do tenisa) oraz skakanki. Dziecko wyjmuje zawartość pudełka i klasyfikuje sprzęt według wybranego przez siebie kryterium, np. tu skakanki, a tu piłki. Dodatkowo klasyfikuje sprzęt według wybranego przez siebie kryterium: tu piłki małe, tu duże, tu piłki do rzucania, tu do odbijania paletką/rakietą, tu piłki do poszczególnych dyscyplin sportowych. Następnie klasyfikuje sprzęt według wybranego przez siebie kryterium poszczególne piłki oraz skakanki. Ustala, których piłek jest najmniej, których najwięcej, a których tyle samo. Na koniec układa  piłki od najmniejszej do największej. Ustala liczbę wszystkich piłek. Odpowiada na pytania, czy więcej jest piłek, czy skakanek i o ile więcej.

Zabawy sportowe  sportowych z torem przeszkód.
Tworzenie „Toru przeszkód” składającego się z następujących stacji:
- ławeczka – przejście po ławeczce z zachowaniem równowagi;
- kolorowe obręcze – pokonanie rozsypanych na podłodze kolorowych krążków stawiając
nogi naprzemiennie;
-krzesło – przejście pod krzesłem
- hula -hop – przełożenie obręczy od góry do dołu i odwrotnie

Proszę o utrwalenie piosenek na zakończenie roku. Pozdrawiam.

Zajęcia 21 angielski

ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO 

Oglądanie nagranej lekcji:

https://www.youtube.com/watch?v=ZCI8g48Jw7o&list=PL1mwR3G4eNc9y8ppZV1-v6mffsqEWn-vS&index=15

Słownictwo do poćwiczenia:

MUMMY-mama

DADDY-tata

LILLY- imię bohaterki cyklu

MAX-imię bohatera elfa

FAMILY- rodzina

CAR- auto

TRAIN- pociąg

BOAT-łódź

BALLOON-balon

HOLIDAY- wakacje

WARM AND SUNNY- ciepło i słonecznie

LET’S GO ON HOLIDAY!- wybierzmy się na wakacje

LET’S GO BY…CAR/TRAIN/BOAT/ BALLOON- wybierzmy się samochodem/pociągiem/łodzią/balonem

Piosenka LET”S GO ON HOLIDAY!

Let’s go on holiday, holiday, holiday! Yes, let’s go!

Let’s go by car, by car, by car! Yes, let’s go!

Oh, no!

Let’s go by train, by train, by train! Yes, let’s go!

Oh, no!

Let’s go by boat, by boat, by boat! Yes, let’s go!

Oh, no!

Let’s go by balloon, by balloon, by balloon! Yes, let’s go!

Let’s go on holiday! Yes, let’s go!

Połącz  osobę i jej środek transportu. Powiedz kto czym podróżuje np. Mummy goes by car.

Karta pracy  do druku. A pod kartą naklejki do wydrukowania. boo_poziom_aplus_kp (przeciągnięte)

naklejki

Projekt -sport

Pogoda zaprasza nas do zabaw sportowych na  powietrzu. Zabierzcie ze sobą piłkę i inny  sprzęt sportowy.

Zagadka na początek.

Każdy sportowiec marzy o tym,
ażeby zdobyć srebrny lub złoty.

Słuchanie opowiadania P. Beręsewicza „Wyścigi”. W Dniu Sportu przed wyścigiem w workach Olek był pewny swego. Tymczasem niespodzianka! Ola jak zając wyskoczyła mu zza pleców i pierwsza wpadła na metę. Zabrzmiały brawa, a Olek nadął się i burknął: – Na pewno miała luźniejszy worek! – Następnym razem stań do wyścigu ze ślimakiem – zaproponowała mama, ale Olek wzruszył ramionami. – A co to za przyjemność wygrać ze ślimakiem? – prychnął. – Przecież ze ślimakiem nie można przegrać! – To znaczy, że przyjemność jest wtedy, kiedy można przegrać, tak? – spytała mama. – W takim razie wypadałoby chyba umieć przegrywać, co? – Jak to umieć przegrywać? – zdziwił się Olek. – Po prostu: najpierw starać się wygrać, a jeśli się nie uda, pogratulować zwycięzcy i następnym razem starać się jeszcze bardziej. – To trudne –zmartwił się Olek. Mama uśmiechnęła się czule. – Wiem, synku – powiedziała

Rozmowa na temat opowiadania. Dzieci odpowiadają na pytania: Jak zachował się Olek po zakończeniu wyścigu? Co ty zrobiłbyś na miejscu Olka? poradziła Olkowi mama? Omówienie znaczenia słów fair play. Tworzenie sylwetek: prawdziwego sportowca i kibica Rodzic  pyta dziecko: Jak należy postępować, aby być dobrym sportowcem? Jak nazywa się ludzi zainteresowanych daną dyscypliną sportową i przychodzących np. na stadion, aby obejrzeć mecz? W jaki sposób powinien zachowywać się kibic?

6672ae6263a8d7f3d86aceb25a39ac82

Zasada zdrowej rywalizacji sięga starożytnej Grecji. Fair play to (z języka angielskiego) zbiór zasad obowiązujących w grze lub walce sportowej, których przestrzeganie pozwala na uczciwe i szlachetne jej rozegranie.

Mini igrzyska

Konkurencje: rzut woreczkiem do celu,   dziecko z woreczek na głowie musi z nim przejść wyznaczoną trasę,                                                kopanie piłką do celu,  podskoki do mety z woreczkiem pomiędzy nogami, rzut piłką do kosza.

Zabawa ,,Zrób to co ja” – kształtowanie pamięci ruchowej. Przygotuj piłkę, wykonaj wymyśloną przez siebie sekwencję ruchów z piłką, np. 2 razy odbij piłkę od boiska, raz rzuć piłkę w górę. Dziecko odtwarza pokazane ruchy.

Powodzenia

Projekt-sport

Projekt ma za zadanie zapoznać dzieci z różnymi dziedzinami sportu i rekreacji.Poprzez podejmowanie przez dzieci różnorodnych form aktywności fizycznej wyrabiamy u dzieci szybkość, zwinność oraz ogólną sprawność ruchową.Działania objęte projektem zachęcają dzieci i rodziców do podejmowania różnych, aktywnych form spędzania wolnego czasu.

Nauczmy dziecko wiersza I. Fabiszewskiej- Gimnastyka. Może być odtąd świetną okazją do porannej gimnastyki.

Rano wstaję, wkładam dres
Otwieram okna,
miło jest.
Skaczę w górę
skaczę w bok,
i do tyłu robię skok.
Ręce w przód,
ręce w tył,
Ćwiczę , obym
zdrowy był.

 Budujemy wiedzę dzieci na temat sportu

Letnia olimpiada sportowa- zapoznanie z przebiegiem igrzysk https://drive.google.com/file/d/1gqIheOvqUf2h4XY8J2uwFkDeLhtRKhGS/view?usp=sharing

Film edukacyjny – otwarcie igrzysk http://www.youtube.com/watch?v=IScPfzkQhoI
Wysłuchanie Hymnu Olimpijskiego https://www.youtube.com/watch?v=fVT-WNbSZi

Łączenie rekwizytów z dyscyplinami sportowymi. Podawanie nazw dyscyplin sportowych
Rodzic układa na stołach obrazki przedstawiające różne letnie dyscypliny sportowe oraz rekwizyty wykorzystywane podczas ich uprawiania. Dziecko łączy obrazki w pary. Uzasadnia swoje zdanie. Podaje nazwę dyscypliny sportowej. Wypowiada się na jej temat.
 Dyscypliny sportowe

https://drive.google.com/file/d/1vZM9VhDm9DmwdkigZChW-yqIy-JaS8km/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1or6Kzgsq_AQEvTdr0gc93by58jWQiGAa/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/18PSnFXzh_MY5WOXXl03MM_Vqr1-HX-Fq/view?usp=sharing

Rekwizyty

https://drive.google.com/file/d/1B60wt07xd6b8rw6EkhBCeyi6e6KuJ-sr/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1FCj-eWypyFwXN7TuL-KhrTZH5Xz9F4tb/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1zQAimL_LCnGUB0fgQ3F1bpqF6qi47VTU/view?usp=sharing

Ćwiczenia słownikowe – określanie cech dobrego sportowca.
Rodzic nawiązuje do igrzysk sportowych. Wyjaśnia, że niektórzy ludzie uprawiają sport zawodowo. Reprezentują swój kraj na olimpiadach. Biorą udział w różnego rodzaju zawodach, olimpiadach sportowych, mistrzostwach. Za zwycięstwo otrzymują nagrody, np.: medale, puchary. Za zajęcie którego miejsca sportowcy otrzymują nagrody? Jaki powinien być dobry sportowiec? Dziecko za pomocą określeń przymiotnikowych charakteryzuje postać dobrego sportowca.
 Zajęcia plastyczne, wykonywanie papierowego medalu olimpijskiego.

Propozycje dla chętnych

najpierw skłon - https://www.youtube.com/watch?v=fz3pj_zkldq                                                                                                                              kto jak skacze – https://www.youtube.com/watch?v=lnouuy9zrkq
duży i mały skok – https://www.youtube.com/watch?v=inxomdehl8m
Miłego dnia.

Sport

Zapoznanie dzieci z tematyką zajęć. Krótka pogadanka na temat Igrzysk Olimpijskich. Prezentowanie symboli olimpijskich (flaga , znicz olimpijski). https://drive.google.com/file/d/1NRlA8biITUevbYvXM7XdCJsVLpcH3n9e/view?usp=sharing  Flaga Olimpijska to, oprócz znicza olimpijskiego najważniejszy symbol letnich i zimowych igrzysk olimpijskich. Przedstawia pięć kolorowych, złączonych ze sobą okręgów na białym tle. Co symbolizują koła olimpijskie? Każdy okrąg symbolizuje poszczególne kontynenty: niebieski – Europę, żółty – Azję, czarny – Afrykę, zielony – Australię, czerwony – Amerykę. Złączone okręgi symbolizują spotkanie sportowców z całego świata na igrzyskach. https://drive.google.com/file/d/1yMCOnmeDGCU9DsmTxg7NMH4BsqkqGFWH/view?usp=sharing Znicz olimpijski jeden z elementów ceremonii otwarcia (zapalenie znicza) i zamknięcia (zgaszenie znicza) igrzysk olimpijskich. Zaszczytu zapalenia znicza dostępują zwykle wybitni przedstawiciele świata sportowego.

Słuchanie wiersza I. Fabiszewskiej „Gimnastyka”
Rano wstaję, wkładam dres.
Otwieram okno, miło jest.
Skaczę w górę, skaczę w bok, i do tyłu robię skok.
Ręce w przód, ręce w tył.
Ćwiczę, abym zdrowy był.
Rozmawia z dziećmi na temat wiersza.
Pytania:
O czym była mowa w wierszu?
Dlaczego należy wykonywać różnego rodzaju ćwiczenia ruchowe?
Ile czasu powinniśmy poświęcać na gimnastykę i jak często powinniśmy ćwiczyć?
Czy gimnastyka to także uprawianie sportu?
Dlaczego? Następnie powtarza wiersz. Dzieci wykonują opisane w nim czynności.

Zapoznanie z jedną z olimpijskich dyscyplin sportowych – gimnastyką artystyczną.

Rodzic wyjaśnia, że jedną spośród wielu olimpijskich dyscyplin sportowych jest gimnastyka artystyczna. Opowiada dzieciom ciekawostki na ten temat. Oglądanie filmu oraz rekwizytów (np.: kolorowe szarfy, kolorowe obręcze).http://www.youtube.com/watch?v=uM48ObtVqN4

Ćwiczenia słuchu fonematycznego. Odnajdywanie rymów do nazw dyscyplin sportowych. Rodzic pokazuje obrazek przedstawiający wybraną dyscyplinę sportową. Dziecko podaje jej nazwę. Następnie wypowiada słowa, które rymują się z nazwą wybranej dyscypliny sportowej.