WAŻNIAKI

WAŻNIAKI

 Ważniaki 2019-2020

mgr Krystyna Kompanowska

mgr Joanna Łomaszewicz

Salowa

Lilianna Baranowska

 

 

 

 

Aktualności naszej grupy

Co jeść, by dobry humor mieć?

Dzień dobry wszystkim. Mam nadzieję, że to ostatni dzień naszej zdalnej edukacji. Dziękuję wszystkim, którzy poświecili swój czas na wspólną zabawę. Mam nadzieję, że wszyscy zdrowi i każdemu dopisuje humor. Zapraszam.

1.Słuchanie wiersza B. Formy „Myj zęby”.

Każde dziecko dobrze wie,

że gdy ktoś cukierki je,

dziury w zębach ciągle miewa,

żadna plomba mu nic nie da.

Dobrą szczotkę zawsze miej,

mycie zębów powierz jej.

Niech wciąż dobrze je szoruje,

zabezpiecza, konserwuje.

– My jesteśmy zęby twoje,

precz cukierki, ciastka, kremy;

masz dbać o nas całe życie,

psuć się więcej już nie chcemy!

 

Rozmowa na temat wiersza.

− Co się dzieje z zębami, gdy jemy dużo słodyczy?

− Co powinno się robić po posiłkach?

− Czego potrzebujemy, żeby umyć zęby?

− Dlaczego należy dbać o zęby?

2.Zabawa ruchowo-naśladowcza  Myjemy zęby https://www.youtube.com/watch?v=UZWwuCKvkZA

3.Zabawy przy piosence „Uśmiechnij się do sera” (sł. i muz. K. Gowik).

https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-kolorowystart#ks6

CD1 MAC EDUKACJA Utwór nr 12

I. Marudzisz czasem tak, że mamie słów już brak

i cały świat jest zły, tak jak ty!

I ciągle mówisz nie! I obiad też jest be!

Więc radę dobrą dam dzisiaj ci!

Ref.: Uśmiechnij się do sera, uśmiechnij się do mleka,

kiełbaska pyszna też na ciebie czeka.

Pokochaj pomidorki, pokochaj kalafiorki,

pomachaj do marchewki już z daleka.

Gdy zdrowi chcemy być, to trzeba wszystko jeść,

na spacer co dzień iść i dobry humor mieć,

i dobry humor mieć!

II. Posłuchaj mamy, bo jarzynki zdrowe są

i dadzą siłę ci, raz, dwa, trzy!

Owoców słodki sok przez cały długi rok

uśmiechu doda i otrze łzy!

Ref.: Uśmiechnij…

III. Nikt nie chce smutnym być, urosnąć każdy chce.

Lecz jak to zrobić, gdy mówisz: nie?

Więc szybko powiedz: tak! To przecież lepiej brzmi!

A za marudą zamkniesz już drzwi!

Ref.: Uśmiechnij…

Rozmowa na temat piosenki.

− Jak jest zbudowana piosenka?

− Co trzeba robić, żeby być zdrowym?

− Co to znaczy, żeby uśmiechnąć się do sera, marchewki czy kalafiora?

4.Rozmowa na temat witamin.

− Czym są witaminy?

− Gdzie się znajdują?

Kończenie zdania: Należy jeść witaminy, bo..

5.W naszej kuchni-zabawa. Segregujemy produkty spożywcze (oczywiście w zakresie dowolnym) na dwa zbiory Zdrowe- Niezdrowe.

6.Wspólnie robimy warzywno-owocową sałatkę witaminową i się zajadamy. Smacznego!!!

Wesołego dnia.

Święto Pluszowego Misia

 

 

Dzień dobry. Dziś 25 listopada swoje święto obchodzi najmilsza zabawka, najlepszy przyjaciel dzieci i niezastąpiona  przytulanka przy zasypianiu – Pluszowy Miś.

20201124_162326.jpgmarysia

Razem z Marysią zapraszam do wspólnej zabawy.

1.https://www.youtube.com/watch?v=pD-L_C0_ay8

2.Małe co nieco, czyli smakołyk każdego misia- degustujemy  miód. Dobroczynne właściwości miodu znane są od wieków. Zawiera  witaminy i związki mineralne, działa antyseptycznie i antybakteryjnie. Bogaty jest w przeciwutleniacze – prawie w tak dużym stopniu, w jakim występują one w warzywach i owocach! Warto podawać go w czasie infekcji oraz w czasie, kiedy potrzebujemy wzmocnić obronne właściwości naszego organizmu. A jego smak na pewno dzieci polubią!

3.Osłuchanie z piosenką  pt. „Zjadaj miód” słowa A.Galica  muzyka T.Pabisiak

https://chomikuj.pl/basiasikora/piosenki/27+Zjadaj+mi*c3*b3d,2614470676.mp3(audio)

Na katarek i na chrypę,
kaszel, dreszcze albo grypę.
Zjadaj miód, słodki miód.
Pszczoły dadzą miodu w bród.

Łyżka miodu, szklanka mleka.
Katar z kaszlem niech ucieka
Zjadaj miód, słodki miód.
Pszczoły dadzą miodu w bród.
Chcesz być zdrowy tak jak misie
chlebek z miodem jedz od dzisiaj.
Zjadaj miód, słodki miód
pszczoły dadzą miodu w bród.

4. Miś praca plastyczna – ćwiczenia w kreatywności, technika dowolna.

Dużo zdrowia życzę  wszystkim i wesołej zabawy.

IMG-20201125-WA0025 NatanekGratuluję Wam i dziękuję za piękne prace.

20201125_190417IMG-20201125-WA0032.jpglenka i miśIMG_20201126_131322

Zdrowe odżywianie

Dzień dobry wszystkim.

Prawidłowe żywienie  i ruch są najważniejszymi czynnikami wpływającymi na rozwój człowieka i utrzymanie przez niego dobrego stanu zdrowia. Mają one ogromne znaczenie zwłaszcza w przypadku dzieci.

Dzisiaj będziemy  spożywać zdrową żywność i może przezwyciężymy niechęć do nieznanych potraw. Powodzenia.

Zacznijmy od gimnastyki. Zapraszam.

 https://www.youtube.com/watch?v=oD_4YBKMKFs

1. Zabawa- zdrowe czy niezdrowe? Rodzic mówi zdania o odżywianiu. Jeśli dziecko się z nimi zgadza, to wstaje i przytakuje, a jeśli nie – to krzyczy: nie.

Przykładowe zdania.

Cukierki dobrze działają na zęby. Należy jeść owoce i warzywa. Myć zęby należy przed posiłkami. Dla zdrowia są ważne spacery, zabawy na świeżym powietrzu. Należy jeść jeden raz, a dużo.

2. Słuchanie wiersza L. Łącz  pt. „Zdrowe odżywianie”

Nie jest dobrze jeść zbyt dużo,

nie jest dobrze też się głodzić,

ale mądrze się odżywiać –

o to naszej mamie chodzi.

Mało tłuszczu, mało cukru,

za to wapń i witaminy.

Głównie nabiał i owoce

jedzą chłopcy i dziewczyny.

A więc jajka i jogurty

plus jarzyny i morele,

czasem mięso, często serek –

będzie zdrowiej i weselej!

Nie wystarczy jeść do syta,

lecz odżywiać się należy,

bo zawczasu zadbać trzeba,

żeby życie zdrowo przeżyć.

Zdrowo przeżyć i przetańczyć,

być odważnym i wesołym,

w sprawnym ciele światły umysł,

od przedszkola aż do szkoły!

3. Rozmowa na temat wiersza.

− Ile powinno się jeść? − Co głównie jedzą chłopcy i dziewczynki? − Co należy jeść?

− Co to znaczy: W sprawnym ciele światły umysł?

− Co to znaczy: Nie wystarczy jeść do syta, lecz odżywiać się należy?

4. Oglądanie  piramidy zdrowia.

https://wiemcojem.um.warszawa.pl/sites/default/files/Piramida_net.jpg

Dziecko ogląda piramidę, zauważa, że najważniejszy jest ruch, warzywa i owoce, których powinniśmy spożywać jak najwięcej; potem produkty zbożowe i nabiał, ryby, białe mięso. Najmniej powinniśmy spożywać tłuszczy.

https://www.youtube.com/watch?v=6DQJiTn6ORs

5. Praca plastyczna –  piramida żywieniowa, technika dowolna.

6. Wspólne układanie całodziennego jadłospisu. Na pewno będzie bardzo zdrowy i smaczny.

 

Dla chętnych .

  • Nauka na pamięć wyliczanki „Dla każdego coś zdrowego”- S. Karaczewskiego

Jeśli chcesz się żywić zdrowo,

jadaj zawsze kolorowo!

Jedz owoce i jarzyny,

to najlepsze witaminy!

Jedz razowce z grubym ziarnem,

zdrowe jest pieczywo czarne!

Na kanapkę, prócz wędliny,

połóż listek zieleniny!

I kapusta, i sałata,

w witaminy jest bogata!

Mleko, jogurt, ser, maślanka –

to jest twoja wyliczanka!

Chude mięso, drób i ryba

to najlepsze białko chyba!

Sok warzywny, owocowy,

kolorowy jest i zdrowy!

Kto je tłusto i obficie,

ten sam sobie skraca życie!

Bawcie się dobrze i zdrowo jedzcie.

 

 

 

ŻAKI na zdalnym nauczaniu „Zdrowie naszym skarbem”

Drodzy Rodzice „Żaków”  w  trudnym dla  wszystkich czasie, zróbmy to co najlepsze dla naszych dzieci- spędzajmy ze sobą jak najwięcej czasu. Zapraszam do wspólnej zabawy i ciekawych rozmów.

Prezentowane zajęcia są propozycją do realizacji zadań  z podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Pracujemy na pakiecie Wydawnictwa MAC  KOLOROWY START Z PLUSEM 6-LATEK.

https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna.

Bądźmy w kontakcie telefonicznym lub  e-mailowym   krysia03@op.pl

Przez cały  tydzień będzie nam towarzyszyć  hasło: „Zdrowie naszym skarbem”.

Materiały na dzisiejsze zajęcia.

20 listopada obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka(w rocznicę uchwalenia Deklaracji Praw Dziecka w 1959 roku). Data ta upamiętnia podpisanie najważniejszego dokumentu gwarantującego prawa wszystkim dzieciom – Konwencji o Prawach Dziecka. Dzieci muszą je znać , dlatego też zapraszam wszystkich do wspólnych rozmów.

Rozmowa na temat praw dzieci.

1. Słuchanie wiersza A. Widzowskiej „Małe cuda”.

To nieprawda, że dorośli najmądrzejsi są pod słońcem,

bo kto uczy ich radości? Małe roześmiane brzdące!

Tak wspaniale być maluchem, biegać boso, liczyć mrówki,

koniec tęczy mieć za uchem, łowić ryby na sznurówki!

Wszystkie dzieci są ciekawe, chcą znać pismo i cyferki,

badać to, co piszczy w trawie, wiedzieć, czemu słoń jest wielki.

Gdy się dziecku coś nie uda i popada w tarapaty,

wspieraj je, a sprawisz cuda, nie krzycz głośniej od armaty!

Dzieci lubią być słuchane, kiedy mówią coś z powagą,

a gdy czasem chcą być same, mają też do tego prawo.

Nikt nie może szturchać dziecka, straszyć klapsem ani pasem,

śmiać się, gdy mu leci łezka, lub nazywać je głuptasem.

Czasem dzieci są marudne, płaczą z żalu lub ze złości,

są samotne, śpiące, brudne, ale zawsze chcą miłości!

Gdy się duzi bawią z dziećmi w śmichy-chichy, w poczytajki,

świat jest piękny i bezpieczny, lepszy od zmyślonej bajki.

2. Rozmowa na temat wiersza.

− Kto uczy dorosłych radości?

− Czy dobrze jest być dzieckiem?

− Czy dzieci mają prawo być czasami same?

− Czy można bić dzieci, śmiać się z nich, gdy płaczą?

− Czy wszystkie dzieci mają co jeść, są czyste, mają wiele zabawek? Dlaczego?

− Czego zawsze pragną wszystkie dzieci?

− Kiedy według wiersza dzieci są szczęśliwe?

3. Słuchanie sentencji i  rozmowa na ich temat .

Janusz Korczak

Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat.

Paulo Coelho

Dziecko może nauczyć dorosłych trzech rzeczy: cieszyć się bez powodu, być ciągle czymś

zajętym i domagać się z wszystkich sił tego, czego się pragnie.

4. Słuchanie wiersza M. Brykczyńskiego „O prawach dziecka”.

Niech się wreszcie każdy dowie

I rozpowie w świecie całym,

Że dziecko to także człowiek,

Tyle, że jeszcze mały.

Dlatego ludzie uczeni,

Którym za to należą się brawa,

Chcąc wielu dzieci los odmienić,

Stworzyli dla Was mądre prawa.

Więc je na co dzień i od święta

Spróbujcie dobrze zapamiętać:

Nikt mnie siłą nie ma prawa zmuszać do niczego,

A szczególnie do zrobienia czegoś niedobrego.

Mogę uczyć się wszystkiego, co mnie zaciekawi

I mam prawo sam wybierać, z kim się będę bawić.

Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić, bić, wyzywać,

I każdego mogę zawsze na ratunek wzywać.

Jeśli mama albo tata już nie mieszka z nami,

Nikt nie może mi zabronić spotkać ich czasami.

Nikt nie może moich listów czytać bez pytania,

Mam też prawo do tajemnic i własnego zdania.

Mogę żądać, żeby każdy uznał moje prawa,

A gdy różnię się od innych, to jest moja sprawa.

Tak się tu w wiersze poukładały

Prawa dla dzieci na całym świecie,

Byście w potrzebie z nich korzystały

Najlepiej, jak umiecie.

5. Rozmowa na temat wiersza.

− Dlaczego dzieci mają prawa?

− Do czego masz prawo według tekstu wiersza?

6.Zabawa z wykorzystaniem wiersza J. Koczanowskiej „Gimnastyka”

Gimnastyka to zabawa,

ale także ważna sprawa,

bo to sposób jest jedyny,

żeby silnym być i zwinnym.

Skłony, skoki i przysiady

trzeba ćwiczyć – nie ma rady!

To dla zdrowia i urody

niezawodne są metody.

Rodzic czyta wiersz i gimnastykuje się – wykonuje przysiad, skłon w bok, podnosi i opuszcza ramiona, staje na jednej nodze, podskakuje… Dziecko naśladuje i dopowiada ostatnie słowa z każdego wersu wiersza, który ponownie recytuje rodzic.

Zadanie dla chętnych, słuchanie, nauka piosenki „Taniec w deszczu” (sł. i muz. K. Gowik). utwór  nr 11 https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-kolorowystart#ks6    

I. Zimno, zimno już na dworze, pada deszcz.

Kwaśna mina nie pomoże, dobrze wiesz!

Lato odfrunęło razem z bocianami,

zostawiło stado szarych chmur.

Ref.: Gdy jesienny pada deszcz, jesień pod parasol bierz.

Po przygodę wyrusz z nią bardzo mokrą drogą,

chociaż słońca trochę brak, rozśmieszymy cały świat!

Taniec w deszczu z parasolem to nie żart!

Kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap.

W kałużach kaloszami chlap, chlap, chlap!

Kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap.

W kałużach kaloszami chlap, chlap, chlap!

II. Deszcz zagląda w nasze okna, woła nas:

„Chodźcie do mnie trochę zmoknąć, czas w sam raz!

Zatańczymy razem pod parasolkami,

ze mną nigdy nie znudzicie się!”

Ref.: Gdy jesienny…

III. Puka, stuka zimny deszczyk, żal go nam.

Kto pobiegnie za nim pierwszy: ty czy ja?

Trochę potańczymy w kurtkach i kaloszach,

jesień z deszczem może nie być zła!

Ref.: Gdy jesienny…

Rozmowa na temat piosenki.

− Co robić, gdy pada jesienny deszcz?

− Czy piosenka jest wesoła, czy smutna?

− Czy ma refren?

− Ile ma zwrotek?

Nauka piosenki metodą ze słuchu.

Powodzenia

Pozdrawiam serdecznie wszystkie „Żaki” i  Rodziców, życzę wszystkim dużo zdrowia.

 

Wakacyjna podróż pociągiem

Wysłuchanie fragmentu  utworu ,, Cztery pory roku” A Vivaldiego ,,Lato”  https://www.youtube.com/watch?v=Tq1I4qD6h8U

Obejrzenie filmu „Pociągi dawniej i dziś” https://www.youtube.com/watch?v=WMRu98vy9Co

Rozmowa na temat obejrzanego filmu. Jakie są pociągi? Jak wyglądają czym się różnią? Jak nazywa się najszybszy pociąg w Polsce?

Praca plastyczno- konstrukcyjna „Pociąg”

https://pracaplastyczna.pl/index.php/srodki-transportu/1081-pociag-2

Zabawa ruchowa https://www.youtube.com/watch?v=EuCip5y1464

To są propozycje do pracy  w domu. Wybierzcie to co  jest dla Was ważne.

Grunt to pozytywna atmosfera do pracy z dzieckiem i WASZ wspólny czas.

Okoliczne atrakcje 

Ełcka kolej wąskotorowa –oglądanie filmu, rozmowa na temat  okolicznych atrakcji  https://www.youtube.com/watch?v=VEXwLHYwCts

 

Smaki, zapachy i odgłosy lata

“Za co lubimy lato? “–utrwalenie wiadomości na temat charakterystycznych cech lata, rozwijanie logicznego myślenia. Po czym poznajemy, że nadeszło lato? Co dzieje się latem w przyrodzie?

Rozwiązywanie zagadek słuchowych – Zjawiska charakterystyczne dla lata.

Ciemno, cicho. Co to będzie? Nagle grzmoty słychać wszędzie. (burza)

Rodzic odtwarza nagranie z odgłosami burzy. Pokazuje obrazki przedstawiające krajobrazy – w czasie ładnej pogody i podczas burzy. R/O pyta, czy dziecko słyszało i widziało burzę; czy wie, jak należy się zachowywać podczas burzy. R/O informuje, na czym polega to zjawisko. odgłos burzy https://www.youtube.com/watch?v=WzWvY44e5sc&fbclid=IwAR02VWsf1uQAwmoz2CCUXUDHpxNfB9MXwfYHlI4oaRltDcLM2Yy_QAtKwFQ

Burzy towarzyszą grzmoty, błyskawice, bardzo silny porywisty wiatr oraz obfite opady deszczu. Przed nadejściem burzy często panuje spokój, jest cicho. Kolorowy most na niebie, co zachwyca dzieci. Zjawia się, gdy deszczyk pada i słoneczko świeci. (tęcza) Rodzic pyta, co to jest tęcza, czy dzieci pamięta, jak powstaje tęcza, jaki ma kształt. Zapoznaje dziecko z tym zjawiskiem pogodowym. Przypomina, że tęcza pojawia się na niebie wtedy, kiedy pada deszcz i świeci słońce. Wówczas promienie słońca załamują się w kropelkach wody. Jakie kolory ma tęcza? Rozwiązywanie zagadek rysunkowych. Pomoce: karton, mazak. Rodzic rysuje na kartonie różne kształty, np. słońce, czereśnię. Dziecko odgaduje, co zostało narysowane. Próbuje sformułować poprawne zdanie związane z rysunkiem. Przykłady wypowiadanych zdań: Latem mocno świeci słońce. Latem dojrzewają czereśnie.

Ćwiczenia https://www.youtube.com/watch?v=9iOLdoHhLpc&fbclid=IwAR1xmnhPJ0OQ1YEEwaD14fCcSpCzbBMOaoMwKyL5QhiFNM29thS-Avq84s0&app=desktop

Zabawa podsumowująca informacje o lecie – Prawda – fałsz. Rodzic wypowiada zdania, dziecko siedzi na dywanie. Jeśli zdanie jest prawdziwe, dziecko wstaje, jeśli fałszywe, siedzi. Przykłady zdań: • Latem trzeba się ciepło ubierać. • Latem pada z nieba kolorowy śnieg. • Latem zwierzęta przygotowują się do zimowego snu itp.

Propozycje dodatkowe

Oglądanie reprodukcji obrazów przedstawiających lato.

Dziecko ogląda reprodukcje obrazów: Włodzimierza Tetmajera Żniwiarki w polu, Winslowa Homera For to be a former’s boy.

Opisuje ich kolorystykę i nastrój. Zastanawia się, z jaką porą roku się kojarzą i jakie oznaki lata przedstawiają.

https://drive.google.com/file/d/1lBRsFcreuMlB2tODq8g89N7z6uF7dffi/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1rYayL9f3H2Zh_PossEtf-leLbEiRjiu0/view?usp=sharing

Rodzic  zapoznaje dziecko ze znaczeniem słowa żniwa.

Żniwa to czas zbioru z pól roślin uprawnych, głównie zbóż, takich jak: żyto, pszenica, owies.

Powodzenia 

Wakacyjne wędrówki

Słuchanie wiersza A. Widzowskiej Wakacje.

Kiedy nam buzie ogrzewa lato,
czas na przygody z mamą i tatą.
Czekają góry, pachnące łąki,
     morze i plaża, konie, biedronki!

Gdy my będziemy się pluskać w rzekach,
przedszkole na nas grzecznie poczeka,
odpoczną w ciszy lalki, zabawki,
     dwie karuzele, miś i huśtawki.

Chętnie wrócimy do naszej pani
z wakacyjnymi opowieściami
o sarnach w lesie, o rybkach w morzu
    i ptasich gniazdkach ukrytych w zbożu.

Będziemy liczyć białe muszelki,
poznamy nowe, ważne literki,
a ten, kto butów sam nie sznuruje,
      w mig się nauczy! Ja już sznuruję

Roz­mowa kierowana na podstawie wiersza.

Co robili Ada i Olek z rodzicami w górach?
– Co robili Ada i Olek z rodzicami nad morzem?
– Dokąd możemy pojechać na wakacje?
– Co się będzie działo w przedszkolu, kiedy my wyjedziemy na wakacje?
– Czego możemy się nauczyć w czasie wakacji?
– Czego nauczyliście się w tym roku w przedszkolu?

Zabawa ortofoniczna Wakacyjna wy­cieczka.

Przed wysłuchaniem opowiadania dzieci wspólnie z rodzicem ustalają, jakie odgłosy wydają: samochód (sz, sz, sz), pociąg (tu, tu, tu), rzeka (plum, plum, plum), ptaki (fiu, fiu, fiu), osa (bzz, bzz, bzz), dzieci (ha, ha, ha), krowa (mu, mu, mu). W trakcie opowiadania dzieci naśladują te odgłosy.
Pewnego letniego wieczoru Ada i Olek wraz z rodzicami ustalili, że następnego dnia wybiorą się na wy­cieczkę rowerową za miasto. Ada aż podskoczyła z radości i od razu pobiegła spakować swój mały, pod­ręczny plecaczek. Włożyła do niego okrągłe jabłuszko, soczystą gruszkę i swojego małego pluszowego misia. Następnego poranka nie trzeba było długo budzić dzieci, bo już z samego rana Olek był gotowy do drogi, a razem z nim Ada i jej mały podręczny plecaczek, a w nim: okrągłe jabłuszko, soczysta gruszka i mały pluszowy miś. Tata wystawił rowery, mama przygotowała kanapki i picie, a dzieci założyły kaski ochronne na głowy, i wszyscy ruszyli w drogę. A wraz z nimi mały pluszowy miś, okrągłe jabłuszko i soczy­sta gruszka. Początkowo jechali ścieżką rowerową przez miasto wzdłuż ruchliwej ulicy. Słychać było szum przejeżdżających samochodów (sz, sz, sz). Zatrzymali się przy przejeździe kolejowym, ponieważ szlaban był zamknięty i właśnie przejeżdżał pociąg (tu, tu, tu). Pojechali dalej wzdłuż rzeki (plum, plum, plum), coraz bardziej oddalając się od zabudowań. Z daleka widać było pole, na którym pasły się krowy (mu, mu, mu). Dalej rozciągała się łąka, przy której rodzina zrobiła sobie postój. Tata rozłożył koc, mama wy­jęła kanapki i picie, a Ada wyjęła z plecaka małego pluszowego misia, okrągłe jabłko i soczystą gruszkę. W oddali słychać było śpiew ptaków (fiu, fiu, fiu) i bzyczenie os (bzz, bzz, bzz). Ada zjadła soczystą gruszkę, a okrągłe jabłko oddała Olkowi. Potem spakowała misia do plecaka i całą czwórką wrócili do domu. Miło było spędzać czas z rodzicami, ale trochę już tęsknili za radosnymi okrzykami swoich koleżanek i kolegów w przedszkolu (ha, ha, ha).
Zabawa ruchowa https://www.youtube.com/watch?v=EuCip5y1464

Proszę powtórzcie piosenki.

Miłego dnia, do zobaczenia już jutro!

Zaproszenie

zap-03-zaproszenie_767

Serdecznie zapraszamy

na zakończenie roku szkolnego

w grupie WAŻNIAKÓW

w dniu 23 czerwca 2020 roku o godz. 16.00.

 

Ze względu na bezpieczeństwo prosimy, aby dziecko uczestniczyło tylko z jednym rodzicem.

Prosimy o zachowanie bezpiecznych odstępów.

Obowiązkowe maseczki dla dziecka również.

 

Projekt-sport

Czego dowiedzieliśmy się o sporcie? Pogadanka podsumowująca wiedzę zdobytą podczas całego tygodnia. Dziecko opowiada o tym, co wie o sporcie. W razie potrzeby  pomagamy, zadając pytania np.: Co to jest sport? Jakie znasz dyscypliny sportowe? Jakie dyscypliny sportowe uprawiamy latem, a jakie zimą? Dlaczego ludzie uprawiają sport? Gdzie można uprawiać sport?

Rozwiązywanie zagadek słownych

Zawodnicy na głowy, czepki zakładają.

Rękami i nogami w wodzie poruszają (pływanie)

 

Zawodnicy grając w piłkę,

rękami ją odbijają i wysoko ponad siatką

drugiej drużynie podają (siatkówka)

 

Wyścig rozpoczęty,

Zawodnicy pedałują,

Bo przed metą finiszują. (kolarstwo)

 

Każdy sportowiec marzy o tym,

żeby zdobyć srebrny lub złoty( medal)

Zabawa ruchowa „Wycieczka rowerowa”. Dziecko leży na dywanie z uniesionymi nogami. Wykonują ćwiczenie „Rowerek”, raz powoli (jazda pod górkę), raz szybko (z górki).

Podaj szarfę – ćwiczenie mięśni brzucha. Dziecko leż na plecach, ręce wyprostuje za głowę. Chwyta w dłonie szarfę( zwinięty szalik lub chustkę). Na hasło „zmiana” powoli podnosi ręce i nogi, wkłada szalik lub chustkę między stopy i powoli opuszcza nogi. Za drugim razem szarfa wędruje w odwrotnym kierunku. Ćwiczenie powtórz 5 razy.

Leżąca ósemka – zabawa ruchowa.

Rozkładamy na podłodze dużą ósemkę ze sznurka. Dziecko na boso chodzi po ósemce, tak aby nie spaść ze sznurka.

Moja olimpiada – rysowanie kredkami. Dziecko rysuje olimpiadę,  to co było najważniejsze, najciekawsze, co najbardziej utkwiło  w pamięci.

 

Zajęcia 22 angielski

ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO 

Oglądanie nagranej lekcji:

https://www.youtube.com/watch?v=Qs0czT71ONw&list=PL1mwR3G4eNc9y8ppZV1-v6mffsqEWn-vS&index=16

Słownictwo do poćwiczenia:

MUMMY-mama

DADDY-tata

LILLY- imię bohaterki cyklu

MAX-imię bohatera elfa

FAMILY- rodzina

CAR- samochód

THE CAR IS BROKEN!- samochód jest popsuty

The Holiday Transport Flash!-utrwalenie słownictwa w zabawie rytmiczno-ruchowej.

Mummy,mummy! Mummy and daddy!   ( popraw włoski, napnij mięśnie)

Go by ..go by.. By car, by car!                      ( udawaj, że kręcisz kierownicą auta i naśladuj dźwięk klaksonu)

A car and a train! A train, a train!              ( obrazuj rękami ruch kół pociągu)

A train and a boat!A boat, a boat!               ( udawaj, że wiosłujesz)

A boat and a balloon! a balloon, a balloon!     ( przyłóż rękę do czoła, rozglądaj się, delikatnie się kołysząc)

 Story 8- konsolidacja i utrwalenie słownictwa przez wysłuchanie historyjki.

Piosenka na pożegnanie.