BIEDRONKI

 

BIEDRONKI

Biedronki 2019-2020

 

 

mgr Ewa Karczewska

mgr Małgorzata Maciorowska

Salowa Marzanna Bogdan

 

 

 

 

 

Aktualności naszej grupy

Zajęcia 22 angielski

ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO 

Oglądanie nagranej lekcji:

https://www.youtube.com/watch?v=Qs0czT71ONw&list=PL1mwR3G4eNc9y8ppZV1-v6mffsqEWn-vS&index=16

Słownictwo do poćwiczenia:

MUMMY-mama

DADDY-tata

LILLY- imię bohaterki cyklu

MAX-imię bohatera elfa

FAMILY- rodzina

CAR- samochód

THE CAR IS BROKEN!- samochód jest popsuty

The Holiday Transport Flash!-utrwalenie słownictwa w zabawie rytmiczno-ruchowej.

Mummy,mummy! Mummy and daddy!   ( popraw włoski, napnij mięśnie)

Go by ..go by.. By car, by car!                      ( udawaj, że kręcisz kierownicą auta i naśladuj dźwięk klaksonu)

A car and a train! A train, a train!              ( obrazuj rękami ruch kół pociągu)

A train and a boat!A boat, a boat!               ( udawaj, że wiosłujesz)

A boat and a balloon! a balloon, a balloon!     ( przyłóż rękę do czoła, rozglądaj się, delikatnie się kołysząc)

 Story 8- konsolidacja i utrwalenie słownictwa przez wysłuchanie historyjki.

Piosenka na pożegnanie.

Zajęcia 21 angielski

ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO 

Oglądanie nagranej lekcji:

https://www.youtube.com/watch?v=ZCI8g48Jw7o&list=PL1mwR3G4eNc9y8ppZV1-v6mffsqEWn-vS&index=15

Słownictwo do poćwiczenia:

MUMMY-mama

DADDY-tata

LILLY- imię bohaterki cyklu

MAX-imię bohatera elfa

FAMILY- rodzina

CAR- auto

TRAIN- pociąg

BOAT-łódź

BALLOON-balon

HOLIDAY- wakacje

WARM AND SUNNY- ciepło i słonecznie

LET’S GO ON HOLIDAY!- wybierzmy się na wakacje

LET’S GO BY…CAR/TRAIN/BOAT/ BALLOON- wybierzmy się samochodem/pociągiem/łodzią/balonem

Piosenka LET”S GO ON HOLIDAY!

Let’s go on holiday, holiday, holiday! Yes, let’s go!

Let’s go by car, by car, by car! Yes, let’s go!

Oh, no!

Let’s go by train, by train, by train! Yes, let’s go!

Oh, no!

Let’s go by boat, by boat, by boat! Yes, let’s go!

Oh, no!

Let’s go by balloon, by balloon, by balloon! Yes, let’s go!

Let’s go on holiday! Yes, let’s go!

Połącz  osobę i jej środek transportu. Powiedz kto czym podróżuje np. Mummy goes by car.

Karta pracy  do druku. A pod kartą naklejki do wydrukowania. boo_poziom_aplus_kp (przeciągnięte)

naklejki

Zajęcia 20 angielski

ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO 

Oglądanie nagranej lekcji:

https://www.youtube.com/watch?v=492fiK83LII&list=PL1mwR3G4eNc9y8ppZV1-v6mffsqEWn-vS&index=14

Słownictwo do poćwiczenia:

MUMMY-mama

DADDY-tata

CAR- auto

TRAIN- pociąg

BOAT-łódź

BALLOON-balon

Zabawa What’s next?- utrwanenie słownictwa przez odgadywanie co będzie na następnym obrazku.

Kalambury- zabawa dramowa, w której jedna osoba pokazuje jak podróżuje, reszta osób ma za zadanie odgadnąć po angielsku jak nazywa się pokazywany/udawany środek transportu.

Zajęcia 19 angielski

ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO 

Hello, how are you?

I’m fine, thank you. / I’m sad.  / I’m hungry.

https://www.youtube.com/watch?v=teMU8dHLqSI

Ostatnie zajęcia o  mieszkańcach łąki to zabawy i gry utrwalające poznane słownictwo :)  DOBREJ ZABAWY !

1. PLASTER MIODU Z PSZCZOŁAMI – PRACA PLASTYCZNA

Z żółtego papieru wycinamy wąskie paski, z których następnie sklejamy kółka. Kółka łączymy ze sobą za pomocą zszywacza – w ten sposób powstaje plaster miodu. Następnie wykonujemy pszczółki z jajek niespodzianek i taśmy izolacyjnej lub wycinanki w kolorze czarnym. Przyklejamy pszczółkom paski czarne, oczy i skrzydełka z papieru.

2. Move like me! – w tej zabawie dziecko losuje kartę z owadem, następnie wykonuje zadanie opisane na karcie, np. bugs- zabawa

 

 

3. Utrwalenie kolorów – colourful caterpillar. Dziecko ma za zadanie dorysować brakujące kolory zgodnie z rytmem, np. green-red-blue-green-red-blue.

caterpillar- colour rythms

 

4. Zabawa matematyczna- ladybird’s dots. Dziecko przelicza po angielsku kropki biedronki i zaznacza odpowiednią liczbę.

butterfly- counting dots5. Butterfly dot-to-dot. Ćwiczenie grafomotoryczne-połącz kropki- stwórz motyla.motylek po sladzie

 

6. Gra memo- bugs in the grass. Odwracamy karty tak aby nie było widać jakie zwierzęta kryją się na nich. Każdy gracz odkrywa po 2 karty starając się odnaleźć pary. Wygrywa ten, kto zdobędzie najwięcej par.

Minikarty do wykorzystania: https://photos.app.goo.gl/otTAh43Vin4…

7. A minicards train- Dzieci układają wagoniki ( wydrukowane minikarty) wg kolejności określonej przez Rodzica. Pociąg zostawia wagoniki na różnych stacjach, np. zostawia pszczołę- BEE, a dziecko nazywa robaczki które jadą dalej. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie zmieniając kolejność robaczków/wagoników.

Zajęcia 18 angielski

ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO 

Oglądanie nagranej lekcji:

https://www.youtube.com/watch?v=77PY_0tmMmY&list=PL1mwR3G4eNc9y8ppZV1-v6mffsqEWn-vS&index=13

Słownictwo do poćwiczenia:

BUGS- robaki

BUTTERFLY- motyl

LADYBIRD- biedronka

BEE- pszczoła

CATERPILLAR- gąsienica

Piosenka na powitanie.

The Bugs Flash!- utrwalenie słownictwa w zabawie rytmiczno-ruchowej.

A ladybird, ladybird!  ( poruszaj rękoma jak skrzydełkami). A ladybird and a bee.

A bee, bee ( bzycz jak pszczoła). A bee and an ant!

An ant, an ant (maszeruj jak mrówka). An ant and caterpillar!

A caterpillar, a caterpillar( pokaż ruch gąsienicy dłonią). A caterpillar and ME! ( pokaż siebie)

Zabawa : What’s missing? polega na tym, aby dziecko odgadywało „Co zniknęło?” Dorosły chowa/zakrywa jakiegoś robaczka, a dziecko próbuje odgadnąć jaki robak zniknął.

Utrwalenie i poszerzenie słownictwa w zabawie rytmiczno-ruchowej Bug Magic!

Abracadabra, abracadee! ( udawaj ze czarujesz)

Clap, clap,clap! One,two,three! ( klasnij 3 razy, policz na palcach do 3)

I’m a ladybird! ( wskaż siebie)

Fly, fly fly with me!..Stop! ( udawaj że latasz)

Abracadabra, abracadee! ( udawaj ze czarujesz)

Clap, clap,clap! One,two,three! ( klasnij 3 razy, policz na palcach do 3)

I’m a bee! ( wskaż siebie)

Buzz,buzz,buzz with me! (bzycz i udawaj ze latasz)

Abracadabra, abracadee! ( udawaj ze czarujesz)

Clap, clap,clap! One,two,three! ( klasnij 3 razy, policz na palcach do 3)

I’m an ant! ( wskaż siebie)

March,march,march with me! ( maszeruj )

Abracadabra, abracadee! ( udawaj ze czarujesz)

Clap, clap,clap! One,two,three! ( klasnij 3 razy, policz na palcach do 3)

I’m a caterpillar! ( wskaż siebie)

Crawl, crawl, crawl with me! (pełzaj)

 

 Piosenka na pożegnanie.

 

Zajęcia 17 angielski

ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO 

Oglądanie nagranej lekcji:

https://www.youtube.com/watch?v=kK8l_FvhS8M&list=PL1mwR3G4eNc9y8ppZV1-v6mffsqEWn-vS&index=12

Słownictwo do poćwiczenia:

BUGS- robaki

BUTTERFLY- motyl

LADYBIRD- biedronka

BEE- pszczoła

CATERPILLAR- gąsienica

Piosenka na powitanie.

Story 7- konsolidacja słownictwa w oparciu o historyjkę obrazkową.

Aktywne wykorzystanie struktur językowych w  ćwiczeniu rytmiczno- ruchowym A Bugs Flash!

A ladybird, ladybird!  ( poruszaj rękoma jak skrzydełkami). A ladybird and a bee.

A bee, bee ( bzycz jak pszczoła). A bee and an ant!

An ant, an ant (maszeruj jak mrówka). An ant and caterpillar!

A caterpillar, a caterpillar( pokaż ruch gąsienicy dłonią). A caterpillar and ME! ( pokaż siebie)

Wykonanie karty pracy do druku: https://photos.app.goo.gl/MQSg62pZiZd…

Piosenka na pożegnanie.

Zajęcia 16 angielski

ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO 

Oglądanie nagranej lekcji:

https://www.youtube.com/watch?v=HFQcG-pCUAE&list=PL1mwR3G4eNc9y8ppZV1-v6mffsqEWn-vS&index=11

Słownictwo do poćwiczenia:

BUGS- robaki,

BUTTERFLY- motyl,

LADYBIRD- biedronka,

BEE- pszczoła,

CATERPILLAR- gąsienica,

colours, numbers

Piosenka na powitanie.

Zabawy słuchowo-manipulacyjne utrwalające słownictwo:

1. A minicards train- Dzieci układają wagoniki ( wydrukowane minikarty) wg kolejności określonej przez Rodzica. Pociąg zostawia wagoniki na różnych stacjach, np. zostawia pszczołę- BEE, a dziecko nazywa robaczki które jadą dalej. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie zmieniając kolejność robaczków/wagoników.

Zabawy z kostką obrazkową w wersji elektronicznej https://www.google.com/search?q=dice+roller&oq=dice+&aqs=chrome.1.69i57j0l6j46.6220j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Podporządkowujemy cyfrom 1-6 robaczki, np. 1-ANT, 2-BUTTERFLY. Dziecko przyciska klawisz ROLL, Kiedy pokazuje się wylosowana cyfra, dziecko nazywa robaczka, który jej odpowiada.

Lub wycinamy i składamy kostkę do gry, przyklejamy na bokach obrazki z robaczkami i można rozpocząć zabawę Roll& Throw- uczestnicy zabawy podrzucają kostkę i nazywają wylosowany obrazek.

Dobrej zabawy!

Zajęcia 15 angielski

ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO 

Oglądanie nagranej lekcji:

https://www.youtube.com/watch?v=yrIuR2JR1hs&list=PL1mwR3G4eNc9y8ppZV1-v6mffsqEWn-vS&index=10

Słownictwo do poćwiczenia:

BUGS- robaki,

BUTTERFLY- motyl,

LADYBIRD- biedronka,

BEE- pszczoła,

CATERPILLAR- gąsienica,

colours, numbers

Piosenka na powitanie.

Zabawa z minikartami. Minikarty do wykorzystania: https://photos.app.goo.gl/otTAh43Vin4…

Piosenka „Bugs in the grass”- utrwalenie słownictwa w zabawie muzyczno-ruchowej.

Story 7- konsolidacja słownictwa w oparciu o historyjkę obrazkową.

The Bugs Flash!- utrwalenie słownictwa w zabawie rytmiczno-ruchowej.

A ladybird, ladybird!  ( poruszaj rękoma jak skrzydełkami). A ladybird and a bee.

A bee, bee ( bzycz jak pszczoła). A bee and an ant!

An ant, an ant (maszeruj jak mrówka). An ant and caterpillar!

A caterpillar, a caterpillar( pokaż ruch gąsienicy dłonią). A caterpillar and ME! ( pokaż siebie)

Piosenka na pożegnanie.

Zajęcia 14 angielski

ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO 

Oglądanie nagranej lekcji:

https://www.youtube.com/watch?v=sPgRJaXaFno&list=PL1mwR3G4eNc9y8ppZV1-v6mffsqEWn-vS&index=9

Słownictwo do poćwiczenia:

BUGS- robaki,

BUTTERFLY- motyl,

LADYBIRD- biedronka,

BEE- pszczoła,

CATERPILLAR- gąsienica,

colours, numbers

Piosenka na powitanie.

Piosenka „Bugs in the grass”:

1 bud, 2 bugs, 3 bugs, 4 bugs!

Four bugs in the grass!

Uh-oh! Bye bye, ladybird!

Now, how many bugs are left?

1 bug, 2 bugs!

Uh-oh! Bye bye, ant!

Now, how many bugs are left?

1 bug!

One bug in the grass!

Uh-oh! Bye bye, caterpillar!

No bugs left!

Zabawa What’s behind the grass? What’s behind the flowers?- zachęcam do zabawy, w której pod kolorowymi karteczkami ukrywamy robaczki.

Dziecko odgaduje pod jakim kolorem znajdują się: mrówka, pszczoła, gąsienica i biedronka. Nazwy kolorów i robaczków mówimy po angielsku :)

 

Karta pracy do druku: https://photos.app.goo.gl/Re1ZVAZY6tU…- policz i dorysuj kwiaty w odpowiednim kolorze.

Piosenka na pożegnanie.

Zajęcia 13 angielski

ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO 

Oglądanie nagranej lekcji:

https://www.youtube.com/watch?v=gnl6fH5nQSY&list=PL1mwR3G4eNc9y8ppZV1-v6mffsqEWn-vS&index=8

Piosenka na powitanie.

Słownictwo do poćwiczenia:

BUGS- robaki,

BUTTERFLY- motyl,

LADYBIRD- biedronka,

BEE- pszczoła,

CATERPILLAR- gąsienica,

colours, numbers.

 

Zabawa hide& seek- robaczki ukryły się pod kolorami.

Minikarty do wykorzystania: https://photos.app.goo.gl/otTAh43Vin4…

I love Boo_poziomAA minikarty

Piosenka na pożegnanie.

Zajęcia 12 angielski

ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO GRUPY KRASNOLUDKI, PSZCZÓŁKI, BIEDRONKI

Ostatnie zajęcia o częściach ciała to zabawy i gry utrwalające poznane słownictwo :)  DOBREJ ZABAWY !

1. Gra Memory online: https://www.eslgamesplus.com/body-parts-esl-vocabulary-memory-game/

2. Gra planszowa pirat online: https://www.eslgamesplus.com/body-parts-esl-interactive-pirate-board-game/

3. Gra „Rzuć kostką!” Gra polega na losowaniu części ciała za pomocą kostki. Wylosowana część ciała może machać lub tańczyć lub wykonywać jeszcze inną zabawną czynność :)

szablon kostki do ściągnięcia w pdf : body-parts-games-picture

4. Gra : „Zgadnij kto to?- wersja potworki”. Szablon gry do ściągnięcia w pdf:  guess-my-monster-

5. Zabawa w tworzenie twarzy według własnego pomysłu, np. może mieć 4 oczu i 2 nosy lub 1 oko i 3 buźki. Karta do wydruku:


body parts1

Zajęcia 11 angielski

ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO GRUPY KRASNOLUDKI, PSZCZÓŁKI, BIEDRONKI

Proszę obejrzeć nagranie:

https://www.youtube.com/watch?v=Mapodjpjfvw&list=PL1mwR3G4eNc9y8ppZV1-v6mffsqEWn-vS&index=6

Słownictwo do poćwiczenia:

HEAD- głowa

ARMS- ręce

BODY- tulów

KNEES- kolana

FEET- stopy

Pacynka (wyprawka) wykorzystana w zajęciach do wydrukowania:

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_wypr/mobile/index.html#p=17

Rymowanka I CAN MOVE

I CAN MOVE MY HEAD, HEAD, HEAD      umiem ruszać głową

I CAN MOVE MY ARMS   ARMS  ARMS              rękoma

I CAN MOVE MY BODY  BODY  BODY               tułowiem

I CAN MOVE MY KNEES  KNEES  KNEES         kolanami

I CAN MOVE MY FEET FEET FEET   :)               stopami

I CAN MOVE LIKE YOU YOU YOU…           umiem się poruszać tak jak ty :)

Nazwy części ciała można utrwalić przez różne zabawy, np. wykorzystując plaster na rany. Dziecko przykleja plaster misiowi lub lalce na jednej z poznanych części ciała i nazywa je w języku angielskim. Podobnie można pobawić się zasłaniając chusteczką jakąś część ciała, a dziecko ma za zadanie nazwać po ang. co zostało ukryte pod chusteczką.

Dobrej zabawy !  :)