AKTUALNOŚCI

Najważniejsza jest rodzina

Drzewo genealogiczne Błażeja

Drzewo genealogiczne Błażeja

Dom Kacperka

Dom Kacperka

Drzewo genealogiczne Bartka

Drzewo genealogiczne Bartka

Witam wszystkich serdecznie. Dzisiejsze zajęcia będą doskonałym wprowadzeniem do rozmów na temat wspólnego spędzania czasu.

1.Słuchanie wiersza Jadwigi Koczanowskiej pt. „Mama i tata”.

Mama i Tata to świat nasz cały,

ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,

to dobre, czułe, pomocne ręce

i kochające najmocniej serce.

To są wyprawy do kraju baśni,

wakacje w górach, nad morzem, na wsi,

loty huśtawką, prawie do słońca

oraz cierpliwość co nie ma końca.

Kochana Mamo, Kochany Tato

dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,

że nas kochacie, że o nas dbacie

i wszystkie psoty nam wybaczacie.

2.Rozmowa na temat wiersza.

− Kim dla dzieci jest mama i tata?

− Za co dzieci dziękują rodzicom?

3.Kończenie rozpoczętych zdań

− Moi rodzice są kochani, bo…

− Pomagam rodzicom w…

− Lubię być w domu, bo…

− Z tatą najchętniej robię…

− Z mamą najchętniej robię…

4.„Jak dzieci pomagają rodzicom?”

− Czy pomagacie rodzicom w domu? W czym?

− Czy powinniście pomagać rodzicom? Dlaczego?

https://www.youtube.com/watch?v=imoS6Wkr04w

5.Aktywne słuchanie wiersza

Rodzic   czyta  wiersz, a dziecko dopowiada końcowe słowa wersów.

Mama i Tata to świat nasz… (cały),

ciepły, bezpieczny, barwny… (wspaniały),

to dobre, czułe, pomocne… (ręce)

i kochające najmocniej… (serce).

To są wyprawy do kraju… (baśni),

wakacje w górach, nad morzem, na… (wsi),

loty huśtawką, prawie do… (słońca)

oraz cierpliwość co nie ma… (końca).

Kochana Mamo, Kochany… (Tato)

dzisiaj dziękować chcemy Wam… (za to),

że nas kochacie, że o nas(dbacie)

i wszystkie psoty nam… (wybaczacie).

6.Rozwiązywanie zagadek

Kto jest zatroskany, kiedy chorujemy
lub kiedy złe stopnie do domu niesiemy?
Wspierają nas radą, pomogą w kłopotach
i tak jak teraz, zawsze będą nas kochać!

Jest jedna
i zawsze kochana,
swoje święto obchodzi
26 maja.

Oto niezwykle łatwa zagadka.
Kim jest dla Ciebie syn Twego dziadka?

7.Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej „Moja rodzina”.

Rodzic prezentuje wiersz. Powtarza treść wiersza powtórnie, a dziecko powtarza fragment tekstu: Ta, to, ti, ta, ti, tom! Kocham ciebie i nasz dom.

Piękny uśmiech, dobre serce;

wszystko umie zrobić sama.

Kocha mnie najbardziej w świecie.

To jest właśnie moja mama!

Ta, to, ti, ta, ti, tom!

Kocham ciebie i nasz dom.

Zawsze chętnie mi pomagasz,

kiedy jesteś obok, tato.

Z Tobą czuję się bezpiecznie.

Kocham Ciebie właśnie za to!

Ta, to, ti, ta, ti, tom!

Kocham ciebie i nasz dom.

Dom to miejsce wyjątkowe.

Może być na końcu świata!

Najważniejsza jest rodzina,

czyli mama, ja i tata!

Ta, to, ti, ta, ti, tom! 

Kocham mamę, tatę, dom.

8.Działania w kartach pracy s.42-43

9.Zabawa ruchowa   „Głowa, ramiona, kolana pięty”   https://www.youtube.com/watch?v=l-P0PfiZp9E

Ciekawych rozmów i miłego dnia.

Zajęcia 8 angielski

ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO  GRUPY SKRZATY, MĄDRE SOWY, MOTYLE, WAŻNIAKI

Hello, how are you?

I’m fine, thank you. / I’m sad.  / I’m hungry.

https://www.youtube.com/watch?v=teMU8dHLqSI      Na rozgrzewkę :)

Kontynuujemy naukę części ciała ” BODY PARTS”.

Proszę o obejrzenie kolejnej lekcji:

https://www.youtube.com/watch?v=3JJ-uBS6OJs&t=175s

Słownictwo do poćwiczenia:  części ciała ( opis w poprzednich lekcjach)

Zabawy utrwalające nazwy części ciała:

1.  BOTTLE FLASH-  SPIN & WIN- układamy karty obrazkowe w kształcie koła, dziecko kręci butelką mówiąc SPIN, SPIN, SPIN AND WIN! Gdy butelka się zatrzyma, dziecko wymienia nazwę części ciała pokazaną na obrazku.

2. .  LET’S DRAW A MONSTER- narysujmy potworka. Zabawa w wrysowanie potworka polega na dorysowywaniu kolejnych części ciała w wylosowanej/wybranej ilości. Oczywiście posługujemy się nazwami w języku angielskim. Warto przed rozpoczęciem zabawy przypomnieć liczenie po ang.:

ONE- 1

TWO- 2

THREE- 3

FOUR- 4

FIVE- 5

SIX- 6

SEVEN- 7

EIGHT- 8

NINE- 9

TEN- 10

3.   LOTERYJKA – Najprostsza gra w zgadywanie. Wrzucamy obrazki do pudełka. Pierwszy gracz wyjmuje kartkę i nazywa część ciała jaką wylosował. Następnie kolejny gracz losuje i nazywa część ciała.

 

Karta pracy wykorzystana w zajęciach  str. 32-33 w Kartach Pracy I LOVE BOO lub do wydrukowania:

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_kp/mobile/index.html#p=34

 

Piosenka do utrwalenia w linku: I LOVE BOO POZIOM B CD 1   07 Story 6 Action Song:

https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-iloveboo#boob

 

Karty obrazkowe do wykorzystania podczas zabaw utrwalających słownictwo:

ears eyes nose hair mouth

Majowe święta

Już niedługo ważne majowe święta. 
1.Poznajemy majowe święta – słuchanie opowiadania Barbary Szelągowskiej. „Majowe święta”. Drodzy Rodzice włączcie dzieciom opowiadanie, jeżeli okaże się niezrozumiałe to poniżej jest tekst opowiadania zawsze można je przeczytać.
https://www.youtube.com/watch?v=WRCFRLGsZY0Skończyła się majówka. Ada i Olek po kilkudniowym pobycie u dziadków wrócili do przedszkola.
Dziewczynka od razu pochwaliła się dzieciom, że razem z Olkiem pomagali dziadkowi powiesić
flagę. Do ostatniego dnia pobytu biało-czerwona flaga wisiała dumnie nad wejściem do domu.
– Ja też widziałem wiszące flagi – zawołał Kamil.
– I ja też – powiedział Daniel.
– A tak naprawdę to po co się je wiesza? – dopytywał Maciek. – I co to były za jakieś dziwne
święta? Nie było choinki ani jajek wielkanocnych…
Inne dzieci też były bardzo ciekawe i dlatego pani postanowiła przypomnieć, co się działo
przez ostatnie dni. Cała grupa usiadła na dywanie.
– To były święta państwowe. Obchodzone są co roku. Pierwszego maja zawsze przypada
Święto Pracy – zaczęła mówić pani. – Tyle że Święto Pracy obchodzone jest również w innych
krajach. Zostało ustanowione wiele lat temu i w tym dniu czcimy trud wszystkich pracujących
ludzi – waszych rodziców, dziadków, sąsiadów… Drugiego maja mieliśmy Święto Flagi. Jesteśmy
Polakami, mieszkamy w Polsce i dlatego powinniśmy szanować naszą flagę. Zaś trzeci maja to
rocznica uchwalenia konstytucji. Konstytucja to taka umowa podpisana przez króla i szlachtę
po to, żeby wszystkim lepiej się żyło.
– A jak ten król wyglądał? – dopytywał Antek. – Czy można go gdzieś spotkać?
– Nie, Antku, to wszystko było wiele lat temu. Ale jeżeli chcecie zobaczyć króla, możemy pójść
do muzeum. To co, idziemy? – zapytała pani.
– Tak! – odpowiedziały dzieci chórem i już po chwili cała grupa poszła do pobliskiego muzeum
zobaczyć wystawę upamiętniającą nie tylko podpisanie konstytucji, lecz także pozostałe
majowe święta.
Na ścianie wisiała wielka flaga Polski.
– O, a to godło! – powiedział Antek. – Orzeł w koronie. A co jest napisane tu obok, na tym
plakacie?
– To hymn Polski – odpowiedziała pani. – A na tych zdjęciach możecie zobaczyć, jak kiedyś
obchodzono Święto Pracy.
– A co to za dziwnie ubrani ludzie na tym obrazku?
– To jest kopia obrazu naszego najsłynniejszego polskiego malarza Jana Matejki pt. „Konstytucja
3 maja 1791 roku”. I właśnie na nim możecie zobaczyć, jak wyglądali król, dostojnicy
królewscy, szlachta i zwykli ludzie. Kiedyś tak właśnie wszyscy się ubierali.
Dzieci jeszcze przez długi czas wpatrywały się z zaciekawieniem w dzieło Matejki.
– Cieszę się, że jestem Polakiem – szepnął Michał do ucha Ady.
– Ja też – powiedziała dziewczynka i z dumą spojrzała na polską flagę.Rozmowa na temat opowiadania. Rodzic zadaje pytania dziecku do tekstu:
* Jakie barwy ma flaga Polski?
* Dlaczego na początku maja wywiesza się polskie flagi?
* Jakie miejsce odwiedziła grupa Ady?
* Co ciekawego zobaczyły dzieci w muzeum?

2. Jakie są nasze Symbole Narodowe? Drogi Rodzicu włącz dziecku filmik, na pewno pozwoli utrwalić mu wszystkie symbole narodowe naszego kraju.
https://www.youtube.com/watch?v=xQk8p7XY23A
Potraficie powtórzyć wszystkie symbole narodowe. A teraz zapraszam Was na zabawę z flagą.

3. Zabawa „Gdzie ukryła się flaga Polski?”. Odszukajcie flagę Polski. Zastanówcie się, która flaga jest najbardziej podobna do naszej? I dlaczego?
1.Flaga Indonezji
2.Flaga Peru
3.Flaga Singapuru
3.Flaga Polski

                                         
4.  2 maja -Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej 

 „Barwy ojczyste” Czesława Janczarskiego- prezentacja wiersza.

Barwy ojczyste

Powiewa flaga,
gdy wiatr się zerwie.
A na tej fladze
biel jest i czerwień.
czerwień to miłość,
biel-serce czyste.
Piękne są nasze
barwy ojczyste.

 Analiza treści wiersza.

  • Jakie kolory są na fladze Polski?
  • Co oznacza kolor biały?
  • Co oznacza kolor czerwony?
  • Jakie są nasze barwy ojczyste?
  • Ustalenie znaczenia flagi dla całego kraju i wszystkich obywateli.
    • flaga biało-czerwona odróżnia Polaków od obywateli innych krajów,
    • bywa wywieszona podczas ważnych świąt państwowych i przyjazdu ważnych gości,
    • jest banderą na statku,
    • jest symbolem dla sportowców na zawodach międzynarodowych,
    • jest znakiem jakości na polskich produktach.

5.Zabawa twórcza. Flaga z pianki do golenia taty.
Potrzebujemy: piankę do golenia, farbę, klej płynny( jeżeli nie ma, to nic nie szkodzi).
Do wykonania trójwymiarowej flagi i mapy potrzebujemy zwykłej farby i pianki do golenia. Razem mieszamy i nakładamy przygotowaną farbę na kontury flagi lub mapy. Efekt jest piękny. Zapraszam do eksperymentowania. Do dzieła.

  

6.3 maja obchodzić będziemy bardzo ważne święto narodowe- Święto Konstytucji 3 Maja.

To dla Polaków bardzo ważny dzień. Konstytucja to taki dokument, w którym spisane są nasze prawa i obowiązki- również wasze. W tym dniu, co będziecie mogli zobaczyć w telewizji, ludzie mają przypięte kotyliony w kolorach naszych barw narodowych. Jest to znak patriotyzmu, miłości i szacunku do Polski.

Kotylion z serduszek

Co będzie potrzebne:

– 3 czerwone serduszka

– 3 białe serduszka

– białe lub czerwone kółeczko

– biały i czerwony pasek papieru

– klej

 Jak wykonać?

  1. Przyklejamy serduszka do siebie czerwone, białe, czerwone, białe… powstanie kwiatek
  2. W środku przyklejamy kółeczko
  3. Od spodu przyklejamy biały i czerwony pasek

  Kotylion gotowy. Możecie go sobie przypiąć  3 maja.

Bez tytułuUUU

Kochani życzę wszystkim pięknego świętowania i oczywiście odpoczynku. Do usłyszenia, a już niedługo nawet do zobaczenia.

Mali ekolodzy

Dzień dobry. Witam wszystkich
Dzisiaj jest  piątek i to ostatni dzień naszych zajęć przed weekendem.
Mamy nadzieję, że to będzie słoneczny weekend. Kochani dzisiaj zamieniamy się w małych ekologów. A kto jest ekologiem dowiecie się za chwilę.
1.Słuchanie opowiadania M. Strękowskiej-Zaremby Kosz.
Naprzeciwko budynku szkoły, między wysokimi blokami leżał park miejski. Wiosną zielenił się pośród białych budynków jak morze o połyskliwych wodach. W samym środku parku była fontanna, a dookoła niej stały ławki dla zmęczonych spacerowiczów. Obok jednej z ławek znajdował się kosz na śmieci. Nie różnił się niczym od innych koszy w parku. Wisiał na metalowym stojaku, więc czasami, gdy wiał silny wiatr, kołysał się, zgrzytając cicho.
Pewnego słonecznego dnia Grzesiek i Piotrek wracali ze szkoły przez park. Grzesiek poczęstował kolegę gumą do żucia. Piotrek podziękował. Obaj odwinęli gumy, ale tylko Grzesiek wrzucił papierek do kosza, Piotrek zaś rzucił swój na chodnik. Rozległo się nieprzyjemne zgrzytnięcie, jednocześnie coś błysnęło przed oczami Piotrka. Wydawało się mu, że kosz spojrzał na niego groźnymi, wężowymi ślepiami. Chłopiec zajrzał nawet do środka, żeby sprawdzić, czy w koszu nie ukryło się jakieś zwierzę. Na dnie leżał tylko papierek wrzucony przez Grześka.
– Czego tam szukasz? – zdziwił się kolega.
– Własnego rozumu – Piotrek zażartował sam z siebie.
W ciągu kolejnych dni przechodziło obok kosza wiele osób. Większość z nich postępowała ze swoimi śmieciami jak Grzesiek, ale niestety, byli i tacy śmieciarze jak Piotr. Nawet nie patrzyli, gdzie rzucają papierki, kartony czy butelki. Ania, ładna brunetka z zadartym nosem, rzuciła karton po soku w krzaki za koszem. Wojtek, wysoki jak koszykarz, rzucił torebkę po orzeszkach pod nogi. Jeden pan w kraciastych spodniach wrzucił foliową torebkę między kwiaty na rabatce. Kosz zgrzytał raz po raz, ale kto by się przestraszył zgrzytających zawiasów zwykłego kosza na śmieci.
Nocą jednak wszystkim, którzy śmiecili w parku, przyśnił się kosz. Łypał na nich zimnymi oczami, zrywał się z metalowego stojaka i zmieniał ich sny w przerażające koszmary. Panu w kraciastych spodniach przyśniło się, że ogromna, sprasowana kula śmieci wielkości piętrowego budynku toczy się wprost na niego, a on nie może się ruszyć. Wojtka, wysokiego jak koszykarz, sen uwięził w labiryncie, którego jedyne wyjście zasypały zwały śmieci. Anię, ładną brunetkę z zadartym nosem, oblazły śliskie larwy owadów, które wysypały się z przepastnego kosza z jej snu. To było straszne przeżycie! Kosz ze snu Piotrka zmienił się w gigantyczną, włochatą stonogę. Jej przerażająca paszcza rozwarła się nagle, Piotrek wrzasnął: „Ratunku!” i spadł z łóżka na twardą podłogę.
Sny powtarzały się wielokrotnie. Osoby, które zaśmiecały park, zapamiętały je na bardzo długo i nigdy więcej nie wyrzucały śmieci pod nogi, w trawę czy w krzaki. Nawet wtedy, gdy w parku wymieniono kosze na nowe, nie chciały ryzykować i zawsze wrzucały śmieci tam, gdzie ich miejsce. Każdy śmieć przypominał im koszmarne sny, których mogli uniknąć, gdyby dbali o czystość i porządek.Rodzic po przeczytaniu opowiadania pyta dzieci: Ile koszy na śmieci znajdowało się w parku? Co wyobrażały sobie osoby spacerujące po parku? Jak zachował się Piotrek?  Jak zachowywały się dzieci w parku? Co przyśniło się Ani, Piotrkowi, Wojtkowi i Panu w kraciastych spodniach? Czego się nauczyli? Jak można nazwać osobę, która dba o środowisko?

*Ekolog to specjalista w dziedzinie ochrony przyrody. To osoba, która żyje w zgodzie z naturą, dba o środowisko, o zużycie wody i energii, segreguje odpady

2.Czysto, ładnie i bez śmieci- rada Pana śmietnika dla wszystkich śmieci….Zapraszam na kolorowy film utrwalający dotychczasowe wiadomości.
https://www.youtube.com/watch?v=uWLFOUKkzGA

3.Zabawa muzyczno-taneczna do naszej ekologicznej piosenki Świat w naszych rękach. Uwielbiamy ten numer. https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE

4. „Domowy recykling?” – szukanie nowych zastosowań dla śmieci. Burza mózgów.
Rodzic pokazuje różne przedmioty: plastikowe i szklane butelki, gazety, rysunki dzieci z makulatury, kartony, opakowania po różnych produktach, sznurki, zepsute zabawki itp. (ważne by powstała sterta śmieci).
Tłumaczy przy tym, że te rzeczy nie zmieściły się w koszu, bo jest ich tak dużo.
Rodzic pyta, jak można ponownie wykorzystać te przedmioty. Jeśli dziecko znajdzie zastosowanie dla któregoś przedmiotu, rodzic odkłada przedmiot. Rodzic wyjaśnia, że z wielu rzeczy można stworzyć coś nowego, zamiast wyrzucać je do kosza. Wiele przedmiotów można również przetworzyć. Rodzic pokazuje produkty wytworzone z przetworzonego plastiku, np. z butelek (grzebień, wieszak, reklamówki), z papieru (papier toaletowy, wytłaczanki od jajek).

https://www.youtube.com/watch?v=RtvakFSCE9I

Ciekawej zabawy i wesołego weekendu.

 

Dbamy o przyrodę -żaby

Dzień dobry!
 Dzisiaj zapraszamy Was do zabawy z pewną małą istotką. Jeżeli jesteście ciekawi, o kim mowa to zapraszamy was do odsłuchania zagadki.

1. „Zagadka”- Rodzic prosi dziecko o wsłuchało się w ciszę. Następnie odtwarza nagrania odgłosów wydawanych przez żaby. Prosi dziecko o ich rozpoznanie. Zachęca je do naśladowania wypowiadanych przez nią (z różną intonacją) odgłosów żab, np.: kum, kum, kum, rech, rech, rech, rebek, rebek, rebek
 
https://www.youtube.com/watch?v=fxLkVDCyUVg
 
2.Gdzie ukryła się żabka?”- potrzebujemy wyciąć z zielonego papieru 10 listków oraz sylwetę żabki.
Rodzic układa na dywanie w jednym rzędzie 10 sylwet liści wyciętych z zielonego papieru. Dzieci odwracają się w drugą stronę. W tym czasie rodzic chowa pod dowolnym liściem, np. piątym sylwetę żabki. Prosi dzieci o odwrócenie się z powrotem. Informuje, że żabka ukryła się np. pod piątym liściem z lewej strony. Dziecko wskazuje poszczególne liście, odlicza do pięciu, podnosi liść i powtarza: Żabka ukryła się pod piątym liściem. Zabawę powtarzamy kilka razy.
  
2.„Taniec żabek”- zabawa ruchowa przy piosence. Dzieci naśladują ruchem czynności żabek.
Tekst piosenki:
1. My jesteśmy żabki – dzieci pokazują na siebie
Mamy cztery łapki    – machają rączkami
Skaczemy po trawie  – skaczą jak żabka
Bocian nas nie złapie  – machają paluszkiem „nie”
Ref: Hop, hop, hop – skaczą jak żabka
Skaczą żabki w bok – skaczą w bok
Hop, hop, hop – skaczą jak żabka
Skaczą żabki w przód- skaczą w przód
Hop, hop, hop – skaczą jak żabka
Skaczą żabki w tył – skaczą w tył
Hop, hop, hop- skaczą jak żabka
Skaczą ile sił- pokazują ,że są silne
2. My jesteśmy żabki- dzieci pokazują na siebie
Po to mamy łapki- machają rączkami
By popływać w stawie- dzieci naśladują pływanie
I skakać po trawie– skaczą jak żabka
Ref: Hop, hop, hop- skaczą jak żabka
Skaczą żabki w bok- skaczą w bok
Hop, hop, hop- skaczą jak żabka
Skaczą żabki w przód- dzieci skaczą w przód
Hop, hop, hop- skaczą jak żabka
Skaczą żabki w tył- dzieci skaczą w tył
Hop, hop, hop- skaczą jak żabka
Skaczą ile sił / x2- dzieci pokazują, że są silne
https://www.youtube.com/watch?v=bSvnVcfC3-s
 
*  Polsce spotykamy żaby jeziorowe, żaby wodne, żaby śmieszki, żaby moczarowe, żaby dalmatyńskie, żaby trawne. Mają długi język, którym łowią pożywienie.  Mają też wydłużone tylne  kończyny(nogi)  przystosowane  do wykonywania skoków. Żaby lubią wygrzewać się na słońcu, częściowo zanurzone w wodzie lub na słonecznym brzegu. Gdy jest im gorąco – kąpią się. Jedzą owady (osy, muchy, mrówki…), pająki, małe ryby, ślimaki… Są pożywieniem jeży. Bociany nie lubią jeść żab. Jedzą je w ostateczności, gdy wokół trudno o jakiś inny przysmak.
 
3.„Poznajemy rozwój żaby” – poniżej w pliku znajduje się prezentacja rozwoju żaby.

https://www.youtube.com/watch?v=gfKhRnQu-PU

4.Praca plastyczna.Poproście kogoś z z domowników  o pomoc  przy składaniu skaczącej żabki. Zróbcie zawody ,  czyja żabka dalej skoczy.

https://www.youtube.com/watch?v=ChrVW4ruOPQ

Proszę narysuj żabkę.

Zielona żaba. Rysunek tutorial. — Wektor stockowy

Wesołej zabawy.

Dzień Niepodległości

23517909_1432979383495394_1715803430750087586_n
23376657_1432978946828771_8054892975712886229_n
Czwartek 9 listopada cała społeczność przedszkolna spotkała się, by wspólnie uczcić Święto Odzyskania Niepodległości. Odświętnie ubrane przedszkolaki zaprezentowały swoją wiedzę dotyczącą Polski, walki o wolność naszego kraju a także z dumą zaśpiewały Hymn Polski. Każda grupa przygotowała coś wyjątkowego na ten dzień. Dzieci mówiły wiersze oraz śpiewały piosenki patriotyczne.
23379900_1432979890162010_1034210447174877991_n
23376613_1432981070161892_7246204564513206185_n(1)
23435099_1432979556828710_1676163202733461457_n
23559489_1432980740161925_2731649843438106624_n
23517901_1432980263495306_4224358605993571397_n
23319460_1432980326828633_1376733640573432866_n
23559489_1432980740161925_2731649843438106624_n
23517907_1432981000161899_7872888550367762417_n

Listopad miesiącem Pamięci Narodowej

W ramach obchodów Święta Odzyskania Niepodległości Przedszkole odwiedzili żołnierze z 15 Giżyckiej Brygady Zmechanizowanej. W ciągu dwóch dni prowadzenia zajęć przybliżyli oni dzieciom Historię Polski, tradycje polskiej armii. Opowiedzieli o pracy żołnierzy w czasach pokoju oraz w czasach wojny. Dzieci dowiedziały się co oznacza motto 15 Giżyckiej Brygady „POLEGAĆ JAK NA ZAWISZY”, wzięły udział w teście sprawnościowym przygotowanym specjalnie dla najmłodszych. Miały możliwość obejrzeć replikę broni, a nawet sprawdzić swoje umiejętności strzeleckie. Dowiedziały się też jak żołnierz polskiej armii powinien oddawać honory. Obejrzały prezentacje multimedialne – zmianę warty przed Grobem Nieznanego Żołnierza w Warszawie, animowaną „Historię Polski”. Wszystkie dzieci były zafascynowane zarówno zajęciami praktycznymi, jak też teoretycznymi.
Przedszkolaki także pokazały, jak przygotowują się do obchodów Narodowego Święta – zaśpiewały Hymn Państwowy oraz piosenki żołnierskie, wyrecytowały wiersze patriotyczne.
Dziękujemy gen. bryg. dr Jarosławowi Gromadzińskiemu – Dowódcy 15 Giżyckiej Brygady Zmechanizowanej za oddelegowanie żołnierzy do najmłodszych członków naszego społeczeństwa, a także za zaproszenie na pokaz sprzętu wojskowego.
23172741_1428179117308754_8128971853438105328_n
23319520_1753697134663847_3033688641034382514_n
23244191_1428742897252376_3943424156668750905_n
23376303_1428176210642378_5807585451888634176_n(1)
23244014_1753695461330681_774409315435439583_n
23172961_1428742633919069_4131494514341516590_n
23244153_1428742833919049_3615442901270567187_n
23376106_1428742930585706_7682815229102532129_n
23434820_1428183487308317_3823942925329689773_n

PLAN DNIA

6.00- 8.00 schodzenie się dzieci, zabawy swobodne służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci, rozmowy z dziećmi na tematy je interesujące

8.00-13.00  REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ

8.00-  8.30 zabawy ruchowe , ćwiczenia poranne, zabawy integrujące grupę
8.30-  8.45 przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne

8.45-  9.00 I ŚNIADANIE

9.00-  11.00 realizacja zadań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej  wychowania przedszkolnego, zajęcia z całą grupą, spacery, wycieczki, obserwacje, zabawy ruchowe, zajęcia sportowe

11.00- 11.30 II ŚNIADANIE i czynności higieniczne

11.30- 13.00 grupy młodsze -odpoczynek
11.30- 13.00 grupy starsze- realizacja działań ujętych w  planach grup, zajęcia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości i potrzeb; gry i zabawy edukacyjne wspomagające rozwój psychofizyczny, emocjonalny i społeczny, zabawy dydaktyczne
13.00- 13.30 czynności porządkowe, higieniczne, przygotowanie do obiadu

13.30- 14.00 OBIAD

14.00- 14.15 zabawy relaksacyjne
14.15- 17.00 rozchodzenie się dzieci z przedszkola, gry i zabawy edukacyjne, zajęcia indywidualne wg potrzeb, zajęcia dodatkowe dla dzieci o szczególnych zainteresowaniach i potrzebach edukacyjnych; zabawy dowolne według zainteresowań dzieci w sali i na placu przedszkolnym.